sábado, 24 de abril de 2010

São Bernardo é sede de Fórum Estadual de EJA

23/04/2010 - EDUCAÇÃO
Por: Karen Marchetti (karen@abcdmaior.com.br)

Abertura foi realizada na noite desta sexta-feira (23/04) e segue neste sábado


Com o tema “10 anos na luta pelo direito de EJA”, foi aberto, na noite desta sexta-feira (23/04), o 5º Seminário Estadual Paulista de EJA (Educação de Jovens e Adultos), no Cenforpe (Centro de Formação dos Profissionais de Educação), em São Bernardo.

O encontro, que também será realizado neste sábado (24/04), discutirá a consolidação de uma política pública para a EJA no Estado.“Queremos trazer a ótica da política pública de Educação e o direito de institucionalizar esta política educacional”, disse a chefe de divisão da EJA e uma das coordenadoras do Fórum, Adriana Pereira da Silva.

De acordo a Adriana, São Bernardo foi sede do encontro, feito a cada dois anos, por ter institucionalizado a Educação de Jovens e Adultos. A EJA faz parte da grade educacional da cidade.“Isso garante que todos os jovens e adultos tenham o direito à educação”.

Temas como financiamento e programas de EJA, inclusão de pessoas com necessidades especiais, políticas públicas e educação para privados de liberdade serão discutidos nesses dois dias de encontro. Além de São Bernardo, mais de 600 representantes de outras 35 cidades participaram do Fórum.

O Fórum de EJA completa 10 anos e durante este período tem dialogado com o Estado e municípios buscando a cooperação entre a educação pública oficial e os núcleos populares de jovens e adultos.

Serviço
Cenforpe- Rua Dom Jaime de Barros Câmara, 201- São Bernardo
Sábado (24/04)- 8h30 às 18h30
ABCD Maior

12 comentários:

Anônimo disse...

Howdy im new here. I came accross this chat board I find It incredibly accommodating and it's helped me tons. I hope to contribute and guide other people like it has helped me.

Thanks Everyone, See Ya Later.

Anônimo disse...

Aloha im fresh here, I came accross this message board I find It positively accommodating and it's helped me alot. I hope to give something back & aid other users like its helped me.

Thank You, See You Around

Anônimo disse...

What's Happening i am fresh on here, I came accross this website I find It quite useful & it's helped me loads. I hope to contribute & support others like it has helped me.

Cheers, See You About.

Anônimo disse...

Hello i am new here. I came upon this site I have found It truly helpful & its helped me out a great deal. I should be able to give something back & aid other people like it has helped me.

Thanks a load, See Ya Around.

Anônimo disse...

Whats's Up i'm fresh to this. I hit upon this message board I find It vastly accessible and its helped me loads. I hope to give something back and support other people like it has helped me.

Cheers, See You Around

Anônimo disse...

Aloha im new to this. I came accross this site I have found It truly useful and it has helped me so much. I should be able to give something back and guide others like its helped me.

Thank's, See You Later.

Anônimo disse...

Hi i am fresh here. I came accross this message board I find It exceedingly accessible and it has helped me out alot. I should be able to give something back & help other people like it has helped me.

Thank You, See You Later.

Anônimo disse...

Howdy i am fresh here. I came accross this board I find It incredibly accommodating & it's helped me alot. I should be able to give something back and support others like it has helped me.

Cheers all, See You Later.

Anônimo disse...

What's Happening i'm fresh to this. I came accross this message board I find It truly useful & it's helped me out a lot. I should be able to give something back & support other people like its helped me.

Thank You, See Ya About.

Anônimo disse...

Good Day i am fresh here. I came upon this message board I have found It very accommodating & it's helped me a lot. I hope to give something back and aid others like its helped me.

Thank You, See You Later.

Anônimo disse...

Good Day im new to this, I came accross this message board I find It amply helpful and it's helped me loads. I should be able to contribute & guide other people like it has helped me.

Thank You, See You Around.

Anônimo disse...

Howdy i am fresh on here, I came accross this website I have found It truly helpful and its helped me out loads. I hope to contribute & support other users like its helped me.

Thanks, See Ya Around.